سیستم های ناوبری و رادیویی

شركت سينا پرداز آپادانا ، در راستای اجرای مقررات کنوانسیون های بین المللی سازمان بین المللی دریانوردی، نخستین پایگاه تعمیرات ساحلی شناورها (SBM) در مجتمع بندری امام خمینی(ره) در سال 1387 راه اندازی نموده است .تعميرگاه راديو الكترونيك اين شركت آمادگي دارد تا كليه امور مربوط به بازرسي، نصب، راه اندازي و تعميرات سيستمهاي برقي، الكترونيكي، مخابراتي و ناوبري شناورهاي پهلوگرفته در بندر امام خميني(ره) و ساير بنادر كشور را در اسرع وقت و با دقت و كيفيت بالا، تحت نظر سازمان بنادر و دريانوردي جمهوري اسلامي ايران، به انجام رساند.

جهت دریافت رزومه و خدمات با ما در تماس باشید

– سيستم GMDSS

Global Maritime Distress Safty System یا همان GMDSS به يك سري دستورالعملها ، تجهيزات و پروتكلهاي ارتباطي اطلاق مي شود كه جهت افزايش ايمني در دريا و كمك فوري به كشتي ها ، قايقها و هواپيماهاي آسيب ديده ، تدوين شده اند .

GMDSS شامل چندین سیستم مختلف است که بعضی از آنها جدید و بعضی از آنها سالهاست که استفاده می شوند . وظیفه این سیستمها به شرح زیر است :

  • هشدار دادن ( شامل تعیین موقعیت کشتی حادثه دیده )
  • هماهنگی جستجو و نجات
  • پیدا کردن موقعیت کشتی حادثه دیده
  • ارسال اطلاعات ایمنی در دریا
  • ارتباطات معمولی در دریا
  • ارتباطات پل به پل ( برای فواصل خیلی دور )

تجهیزات ارتباطی GMDSS که روی یک شناور نصب می شود بستگی به تناژ شناور و منطقه دریایی که شناور در آن حرکت می کند دارد . برای نمونه کشتی های تفریحی نیاز به تجهیزات ارتباطی که در یک کشتی باری استفاده می شود ندارند ، در حالي كه كشتي هاي اقيانوس پيما بسيار مجهزند .

– تجهيزات GMDSS

EPIRB
يك فرستنده علائم رديابي است كه براي جستجو و پيدا كردن شناورهاي آسيب ديده از آن استفاده مي شود
NAVTEX
INMARSAT
HF RADIO
SART
VHD/DSC RADIO
RADAR

مخابرات زمینی

سيستمهاي راديويي VHF و UHF

راديوهاي ثابت
Base Stations
راديوهاي متحرك دستي و خودرويي
Mobile Radios
تجهيزات جانبي سيستمهاي راديويي
Radio Accessories
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟